xmlns:og='http://ogp.me/ns#' Semakan Penempatan PLKN 2014 Online dan SMS | FANTASIA NETWORK Semakan Penempatan PLKN 2014 Online dan SMS | FANTASIA NETWORK

Semakan Penempatan PLKN 2014 Online dan SMS

Semakan PLKN 2014 | tempat penempatan kem pelatih secara online dan SMS. Calon yang telah berjaya terpilih untuk mengikuti Program Latihan K...



Semakan PLKN 2014 | tempat penempatan kem pelatih secara online dan SMS. Calon yang telah berjaya terpilih untuk mengikuti Program Latihan Khidmat Negara bagi Siri 11/ 2014 kini boleh membuat semakan untuk lokasi kem latihan mulai 4 Disember 2013. Pemilihan kem latihan PLKN juga telah dibuat secara rawak atau rambang oleh Jabatan Latihan Khidmat Negara. Berikut adalah cara semakan penempatan kem PLKN 2014 menggunakan sistem khidmat SMS dan Online.


Semakan PLKN 2014 Tempat Penempatan Online
http://apps1.khidmatnegara.gov.my/penempatan
http://apps1.khidmatnegara.gov.my/

Semakan PLKN 2014 Tempat Penempatan SMS



PLKN KEM <No KP anda> Hantar ke 15888

* Setiap mesej yang dihantar akan dicaj RM0.15. Setiap mesej yang diterima akan dicaj RM0.20


Konsep Pemilihan Penempatan PLKN 2014

Penempatan peserta di buat secara rambang selaras dengan objektif program. Walau bagaimanapun JLKN akan mempertimbangkan permohonan untuk menukar lokasi latihan berasaskan masalah kesihatan. Pemohon perlu memajukan permohonan/rayuan dengan menulis kepada JLKN beserta dokumen sokongan untuk pertimbangan.

Tarikh Calon Daftar Diri

Calon yang telah terpilih untuk mengikuti PLKN 2014 bagi Kumpulan 1 Siri 11/ 2014 wajib melaporkan diri di kem yang telah dinyatakan pada 4 Januari 2014.

Tempoh Pelatih Menjalani PLKN 2014

Skop latihan PLKN mengambil masa selama tiga bulan. Terdapat 4 modul dalam PLKN iaitu modul fizikal, modul kenegaraan, modul pembinaan karakter dan modul khidmat komuniti. Aktivity-aktiviti utama modul fizikal adalah asas kawad, tali tinggi, asas pertahanan diri dan kraft hutan. Modul Kenegaraan membincangkan sejarah tanah air, kedaulatan dan maruah negara, Malaysia dan isu isu antarabangsa, pertahanan dan keselamatan negara serta tanggungjawab rakyat kepada negara. Modul pembinaan karakter. Memberi tekanan kepada penerapan nilai nilai murni dan sejagat, keyakinan diri, kepimpinan dan penilaian diri sendiri. Modul khidmat komuniti melibatkan perserta dalam aktiviti membina dan membaik pulih kemudahan awam, pemuliharaan dan pemeliharaan alam sekitar, gotong royong dan kejiranan serta aktiviti kesukarelaan.

Kemudahan Pengangkutan

Jabatan akan menyediakan kemudahan pengangkutan dari stesen bas, keretapi dan lapangan terbang yang akan ditentukan oleh JLKN untuk ke kem latihan.



Sumber: Semakan PLKN 2014 Tempat Penempatan Pelatih Online Dan SMS | melvister.com 

Related

Info Pendidikan 8964726460483850765

Catat Ulasan

PERHATIAN: Pihak Fantasia Media Network tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

emo-but-icon

Follow Us

Hits

SEO Reports for fantasianetwork.blogspot.com DMCA.com
item