xmlns:og='http://ogp.me/ns#' Permainan Bola Sepak Api di Indonesia | FANTASIA NETWORK Permainan Bola Sepak Api di Indonesia | FANTASIA NETWORK

Permainan Bola Sepak Api di Indonesia

Macam shoalin soccer pula bermain bola yang berapi-api seperti dalam filem tersebut. Namun ini adalah permainan bola sepak api yang man...


Macam shoalin soccer pula bermain bola yang berapi-api seperti dalam filem tersebut. Namun ini adalah permainan bola sepak api yang mana permainan ini dimainkan di Indonesia. Ia selalu dimainkan sempena menyambut bulan Ramadan. Tapi perlu diingat bahawa ia merupakan budaya di Indonesia,bukannya terdapat di dalam agama Islam.


Permainan ini tiada banyak bezanya dengan permainan bola sepak biasa cuma perbezaannya ialah bola yang yang digunakan ialah bola yang diperbuat daripada buah kelapa tua yang direndam dengan minyak tanah selama 7 hari bagi membolehkan apinya bertahan selama 30 minit. Jom lihat gambar di bawah ini.



Related

Info Cool 904657429171323515

Catat Ulasan

PERHATIAN: Pihak Fantasia Media Network tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

emo-but-icon

Follow Us

Hits

SEO Reports for fantasianetwork.blogspot.com DMCA.com
item