xmlns:og='http://ogp.me/ns#' Perbualan Hina Ke Seorang Suri Rumah ? | FANTASIA NETWORK Perbualan Hina Ke Seorang Suri Rumah ? | FANTASIA NETWORK

Perbualan Hina Ke Seorang Suri Rumah ?

Minah 1 : "Eh, ko tak kerja ker?, kenapa.. laki ko tak bagi kerja ye?" Minah 2 : "Susah kalau harapkan laki je kerja, bini pu...


Minah 1 : "Eh, ko tak kerja ker?, kenapa.. laki ko tak bagi kerja ye?"
Minah 2 : "Susah kalau harapkan laki je kerja, bini pun patut kerja jugak, zaman sekarang pakai duit banyak!"
Minah 3 : "Aku kalau cari bini, aku nak yang bekerjaya, senang tak payah mintak duit aku!"
Minah 4 : "Ko duduk rumah besarkan badan jer lah......." 
Minat 5 : "Ko hidup senang, laki ko kaya sebab tu ko tak payah kerja"
Minat 6 : "Aku bila dah kawen, aku nak kerja lah, senang tak payah susah-susah mintak duit laki aku"
Minah 7 : " Tak payah beranak awal-awal lah, nak kerja nanti susah, kena duduk rumah jaga anak!"
Minah 8 : " Habis lah ko, nanti rupa ko mengalah orang tua bila duduk rumah je jaga anak-anak!"
Minah 9 : " Ko duduk rumah jer, tak payah nak mengekor aku ke sana ke sini, aku nak mesyuarat lagi, pening aku tengok ko yang kusut masai ni" ! 
Minah 10 : "Selekeh jer ni, mesti tak kerja kan, suri rumah mana reti fesyen-fesyen ni, dia tahu t-shirt dengan kain batik jer!"

Bukan mudah untuk menjadi seorang suri rumah, banyak dugaan yg diterima oleh si isteri. 



Keadaan Suri Rumah.

Kekadang ada orang tanya aku, "Eh tak keje ke? Rugi nya belajar tinggi-tinggi tapi tak kerja"

Bila aku renung aku baru perasan rupanya ada masa aku jadi :

1-Tukang Masak,
2-Tukang Kebun,
3-Penyambut Tetamu,
4-Bibik,
5-Pengasuh,
6-Driver,
7-Tukang Cuci,
8-Guru Mengaji,
9-Cikgu / Ustazah,
10- Bodyguard,
11-kerani
12- Accountant
13- Budak Car wash
14- Tukang Urut
15- Nurse
16- Badut
17- Mak cik cleaner
18-Ladycare
19-Tukang dobi
20-Waiter

Tapi semua pekerjaan tu hanya dalam satu nama iaitu 'SURI RUMAH'

Bersabarlah wahai isteri, sesungguhnya pekerjaan yang paling banyak mendapat pahala adalah menjadi suri rumah, pahalanya melebihi segala pekerjaan di dunia.

Related

Info Fakta 1573818418726903471

Catat Ulasan

PERHATIAN: Pihak Fantasia Media Network tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

emo-but-icon

Follow Us

Hits

SEO Reports for fantasianetwork.blogspot.com DMCA.com
item