xmlns:og='http://ogp.me/ns#' Gempak!!! Lee Chong Wei dan Lin Dan Bakal Bergandingan Jadi Regu | FANTASIA NETWORK Gempak!!! Lee Chong Wei dan Lin Dan Bakal Bergandingan Jadi Regu | FANTASIA NETWORK

Gempak!!! Lee Chong Wei dan Lin Dan Bakal Bergandingan Jadi Regu

Peh, 2 jaguh sukan Badminton Dunia. Lee Chong Wei dan Lin Dan yang sudah sinonim dengan kancah Badminton bakal digandingkan buat kali...



Peh, 2 jaguh sukan Badminton Dunia. Lee Chong Wei dan Lin Dan yang sudah sinonim dengan kancah Badminton bakal digandingkan buat kali pertama sebagai pasangan regu.

Chong Wei & Lin Dan akan beraksi menentang Juara Dunia 4 kali, Cai Yun-Fu Haifeng dalam perlawanan pertunjukan di Lingshui, China minggu hadapan.

Chong Wei berkata, beliau menyambut baik jemputan Persatuan Badminton China dan bersedia membantu negara lain untuk menyemarakkan sukan badminton.

“Saya menerima jemputan daripada ketua jurulatih China, Li Yongbo untuk menyertai perlawanan pertunjukan itu. Saya akan bergandingan dengan Lin Dan dan kami akan menentang jaguh beregu China, Cai Yun dan Fu Haifen.

“Perlawanan ini juga diadakan untuk peminat badminton di China,” katanya kepada pemberita selepas menjalani latihan di Stadium Juara, Bukit Kiara di sini hari ini.



Chong Wei juga berkata beliau akan menghadiri majlis Anugerah Sukan Dunia Laureus 2014 yang julung kali diadakan di Kuala Lumpur pada 26 Mac ini.

“Saya ada menerima jemputan tersebut. Memang bangga sebab akan berjumpa dengan ramai atlet bertaraf dunia dalam pelbagai sukan seperti Formula 1 dan tenis. Saya juga teruja mahu berjumpa dengan atlet terkemuka dunia yang lain pada majlis itu nanti,” katanya.




Dalam pada itu pemain nombor satu dunia itu berkata Malaysia perlu menyediakan pusat latihan badminton yang lengkap di setiap negeri untuk memastikan lebih ramai pemain berbakat dapat ditonjolkan.

“Pada pendapat saya, negara China mempunyai banyak pusat latihan yang lengkap di setiap wilayah, pemain tempatan (wilayah) mereka bagus dan setanding dengan pemain kebangsaan.

“Saya rasa kita juga perlu fikir begitu (menyediakan infrastruktur di setiap negeri) untuk masa depan sukan badminton negara,” katanya.

Antara tokoh sukan yang pernah memenangi Anugerah Laureus sejak diadakan 15 tahun lalu ialah Usain Bolt, Sebastian Coe, Novak Djokovic, Roger Federer, Alex Ferguson, Lewis Hamilton, Kelly Holmes, Rafael Nadal, Pelé, Steve Redgrave, Ronaldo, Michael Schumacher, Kelly Slater, Shaun White, Serena Williams dan Zinedine Zidane.

p/s : Pertama kali lihat 2 jaguh ini menjadi regu. Sebelum musuh utama. Huhu mesti gempak...

Related

Info Sukan 3537038489827674296

Catat Ulasan

PERHATIAN: Pihak Fantasia Media Network tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

emo-but-icon

Follow Us

Hits

SEO Reports for fantasianetwork.blogspot.com DMCA.com
item